dinsdag 9 december 2008

2 december 2008

Lieve vrienden en familie leden. Niet meer de groeten vanuit Nickerie maar vanuit het hart van de stad “Paramaribo”! Gekkenhuis toch? :P

Weer veel lekkere gekke dingen gebeurd. Ik ben dus afgelopen donderdagochtend om 5 uur opgestaan om me klaar te maken voor mijn eerste overplaatsing. Dus was een lekker vroegertje. Maar zoals normaal komt de taxikerel zijn afspraak niet na en vertrokken we om half 8. Lekker! Die donderdag was het Thanksgiving dus dat hebben we groot gevierd met kalkoen en aardappelpuree. Dat was weer eens lekker smullen, hehehe.
De mensen vanuit Nickerie vonden het wel heel erg moeilijk, ik had het er stukken minder moeilijk mee want ik wist natuurlijk dat die dag eens zou gaan komen. Ik was zoals afgesproken met de leden, op mijn laatste zondag in de kerk in mijn pak. Lekker zweten met die handel dus, hahaha. Donderdag gewoon weer lekker het Parbo-South appartement in, waar ik al meerdere keren heb geslapen vanwege de zoneconferenties.
Gisteren hadden we dus weer een zoneconferentie die echt mijn hart heeft geraakt. President en Zuster Robison kwamen net van een vergadering met Elder David A. Bednar van het Quorum der 12 Apostelen, die echt geweldige adviezen had gegeven over de conferenties.
We hebben ook een paar schokkende berichten gekregen over de staat van de kerk in USA. Over de wet over het Homohuwelijk. We hebben foto’s gezien dat de SWAT de tempel moest bewaken. Ik was echt geschokt over de grote menigte die de tempel wou aanvallen en nog veel meer gekke dingen. Veel meer ander kerken hebben hier een veel sterker standpunt over en wij minder sterk, maar toch worden wij de zondebok. ‘Niemand gooit stenen of een Manja boom zonder vruchten’. Het is waar.
Maar terug naar waar ik was. Het gebied waar ik nu in zit is wel een ghetto hoor. Oh my! Soms is het bijna erger dan Nickerie. Het gebied waar ik nu in zit heeft 2x gedoopt in de afgelopen 6 weken, dus dat is wel wat anders dan 6 keer, maar daar gaan we lekker verandering in brengen. Ik kijk er heel erg naar uit om hier goed hard te werken en veel mensen te gaan dopen. Mijn collega is de Districtleider dus daar kan ik veel van leren, hij is een heel erg goed voorbeeld in veel dingen.

Verder heb ik deze week relatief weinig te vertellen.
Ik hou van jullie allemaal en vanaf nu, iedereen die dit leest.
In de zending bidden we altijd gezamenlijk om 7 uur ’s ochtends (vanwege tijdverschil voor Suriname, wij om 8 uur ’s ochtends) voor de zendingen. In Nederland is het 1 uur ’s middags. Bid voor de zending AUB!!! We hebben bijna ons doel behaald met 2008 zielen terug naar onze Hemelse Vader in het jaar 2008.

Tot de volgende keer!
Veel liefs,

Elder Mitchell W.J. Swart

Geen opmerkingen: