dinsdag 2 december 2008

24 november 2008

Lieve Familie en vrienden,

De groetjes voor de laatste keer vanuit Nickerie. Ja, ik word overgeplaatst. Ik ga naar Paramaribo. Mijn gebied heet Parbo-South, vroeger heette het Flora. Volgens de zendelingen en de leden van Nickerie de ghetto van Parbo, dus we zullen zien. Mijn nieuwe collega zal Elder Kinghorn zijn. Hij komt uit Hawaii. Hij lijkt op de tweeling broer van harry potter. In Hawaii heeft hij ook de harry potter prijs gewonnen omdat hij zoveel op hem lijkt. Op de Zoneconferentie draagt hij ook een griffendoor stropdas enzo, hahaha, heerlijk, wordt leuk.

Ten eerste wil ik iedereen bedanken voor al jullie steun en leuke emailtjes. Heerlijk om dat te lezen, ik geniet er elke keer weer van.

Afgelopen week heb ik mijn '6 Month's Mark' behaald en daarbij ook de ceremonie uitgevoerd. Die bevat het verbranden van een stropdas met speciale emoties erachter. Ik heb de rode stropdas verbrand die ik droeg toen ik het Melchizedeks Priesterschap ontving. Dus heeeeel speciaal!

Eventjes een leuke ervaring voor iedereen. In Nickerie hebben ze geen gekkenhuizen ( anders hadden ze mij ook al opgenomen :P ) dus al die leipen lopen dus over straat hier met elkaar te vechten enzo. En ze zwaaien altijd naar ons omdat wij de enigen zijn die dus terug zwaaien. Beetje aandacht schenken aan de mensen die het nodig hebben kan geen kwaad. En laatst, staan wij voor het huis van Zr. Babita en opeens vanuit de straat komt zo'n kerel naar mij schreeuwen, STOP STOP, GIJ ZULT DAT HUIS NIET BETREDEN! dus ik dacht, daar gaan we weer. Elder Harding ging maar eventjes met die zuster praten want hij weet dat ik dat soort mafkezen er helemaal uitpraat. Dus hij komt naar me toe, en begint KEIHARD op een fluit te blazen, een alarmfluit, en ik sta daar natuurlijk met me droge harses hem gewoon aan te kijken. En hij komt dichtbij en begint met me te praten en zegt, ' Jij ben de Anti-Christ en je bent slecht bezig enz...' dus ik zeg 'ok'. En hij kijkt me aan, en opeens zegt ie ' Ik wil geld '. En ik zei daarop
Ik: Maar je zij toch dat ik de duivel was? '
zwerver: Ja
Ik: Wil je dan geld van de duivel accepteren en je ziel aan mij verkopen?
zwerver: Uhmmmm
Ik: Ik ben zwaar beledigd hoe je net tegen me sprak en naar me fluit enzo.
zwerver: Oh, maar ik heb honger en ik hou van U.
Ik: Ik heb een oplossing, weet u was schizofrenie is?
zwerver: WAT?
Ik: ik zal het opschrijven en ga dan naar de dokter en vraag hem hoe hij je daarmee kan helpen en dan krijg je brood van hem.
zwerver: ok
Ik: en een fijne avond broeder!

hahahaha, heerlijk toch? Mensen zijn helemaal vernietigd door de Cocaïne hier enzo, dat is natuurlijk niet leuk om te zien.

Afgelopen zaterdag heb ik weer een toekomstige zendeling gedoopt. Zijn naam is Ramdim. Geweldige kleine ching.

Ik hou van jullie allemaal en veel succes met alles,

Veel liefs en een dikke knuffel,

Elder Mitchell W.J. Swart
West Indies Missionary
Hurrah For Israel!


















1 opmerking:

Anoniem zei

Hallo Elder Swart,

Na een lange tijd weer een klein berichtje van mij. Lees wel elke twee weken, wat je allemaal hebt meegemaakt en soms wordt ik dan even stil, wat er allemaal gebeurd.
Veel plezier in Paramaribo en dat je weer zoveel mensen kan helpen met jouw enthousiamse.

Groet, Annemarie