dinsdag 9 december 2008

8 december 2008

Lieve iedereen, daar zijn we weer!

Afgelopen zaterdag heb ik weer iemand gedoopt. Zijn naam is Giovanni Armando Geffrie. Echt een toffe kerel. Hij is 16 jaar, en wordt volgende week priester. Was wel weer gek, om in een doopvont te kunnen dopen in plaats van in een zwembad met chloor! J


In de stad Paramaribo spreken er aardig wat mensen Sarang-Tongo maar ook Saramacaans. Zoals jullie weten kan ik aardig rondkomen in het sarang maar mijn saramacaans is slecht! hahaha Deze week probeerde ik dus samen met Elder Kinghorn het plan van zaligheid uit te leggen, en het ging goed, totdat ik me eventjes onzeker voelde. Ik zei in negre: ' If we do san datti, we go tra tra kandre, fu neng, Telestiaal koninkrijk. We go drape pe we ... uhmmm.. uuhmmm, chop chings, ogrie sani. hahaha Dus wat ik zei: ' Als we dat doen, dan gaan we naar een andere plek, genaamd Telestiaal koninkrijk, we gaan daar naartoe wanneer we .. hummm... Kleine kinderen hakken! hahaha, lekker dus!

Het was deze week ook Sinterklaas in Suri maar hier noemen ze dat kinderdag. De zwarten pieten kleuren hier hun hoofd in plaats van zwarte roet op hun gezicht. Ik heb me natuurlijk helemaal kapot gelachen.

Mijn fiets is gisteren kapot gegaan dus het is lekker veel lopen, maar het is een goede voorbereiding als ik naar andere delen van de zending word gestuurd. Mijn voeten geven wel het gewenste resultaat na meer dan 8 dagen gelopen te hebben door Suriname. Een fiets op je zending is een voorrecht, dat ik waarschijnlijk binnenkort ga kwijtraken.

Deze week heb ik weinig geks beleefd, behalve vanochtend toen ik bij de kapper zat, waar mijn hele haar is verknipt. Er kwam een zwerver voorbij die zijn fiets liet vallen. Hij ging echt tekeer in Sarang tongo, GENIAAL! Elder Kinghorn is een beetje een serieuze Elder, dus hij verroerde zijn gezicht niet maar ik had zuurstof nodig in de kappersstoel! Heerlijk! J

In het gebied waar ik nu werk, kom je echt in ghetto wijken. Op elke hoek van de straat vragen mensen om geld. Wij hebben dat wel maar volgens de regels van de kerk mag je dat niet doen, anders gaan de mensen denken dat we een 'geef pakketten weg' kerk zijn. Maar af en toe kan ik het niet laten om een flesje water te kopen voor een zwerver, en zwakbegaafde zwervers probeer ik wel altijd te helpen. Dat doe ik dan met mijn eigen geld, want het geld van de kerk mag daar niet voor worden gebruikt.

Nou lieve BLOG lezers, ik hou van jullie allemaal, en tot volgende week!

Veel Liefs,

Elder Mitchell W.J. Swart
West Indies Missionary
Hurrah for Israel!

Geen opmerkingen: